skip to Main Content

Den norske deltakelsen på Grüne Woche i Berlin har stor langtidseffekt

Den norske deltakelsen på Grüne Woche i Berlin har stor langtidseffekt

Hensikten med denne rapporten har vært å kartlegge langtidseffekten av å delta på IGW. Den viktigste målsettingen med å arrangere IGW er å etablere gode samarbeidsrelasjoner på tvers av regioner, fylker og næringer. Konklusjonen i rapporten, som er laget av Menon Business Economics, viser at IGW er blitt en svært viktig møteplass og arena for nettverksbygging. Alle bedriftene rapporterer om gode effekter på nettverksbygging, både innenfor egen næring, på tvers av næringer, innenfor egen region og nasjonalt. Deltakelsen har bl.a. ført til nye samarbeidskonstellasjoner som igjen bidrar til å utvikle nye produkter, som f.eks. kulinariske reiseruter, samarbeid matprodusent og serveringssted, matprodusent og innkjøpere. I tillegg rapporteres det om langtidseffekt av å møte representanter for hele matnæringen i Norge.

Språk: Norwegian
År: 2013
Forfatter:

Kontakt oss

MENON ECONOMICS


Telefon: +47 909 90 102
E-post: post@menon.no
Adresse: Sørkedalsveien 10 B, 0369 Oslo