Hopp til innhold

Ny rapport om kreativ næring i Norge

Av Menon Economics

Kreative 807x360px jpg
I samarbeid med BI Centre for Creative Industries (BI:CCI) har Menon gjennomført en analyse av i Kreativ Næring i Norge. Rapporten definerer den kreative næringen på en ny og forbedret måte og ser på endringer i nøkkeltall i perioden 2008 – 2014. Sentrale temaer i rapporten er: · Hvordan har verdiskapingen og sysselsettingen i kreativ næring utviklet seg fra 2008 til 2014? · Hvor lønnsom er kreativ næring sammenliknet med næringslivet for øvrig? · Hvilke bransjer inngår i kreativ næring? · Hvilke bransjer har hatt vekst og hvilke har hatt nedgang i perioden? · Hva betyr den kreative næringen i norsk økonomi? Og «etter oljen»? Mer informasjon om rapporten finnes på BI:CCI sine hjemmesider. Rapporten er også omtalt av Aftenposten. Rapporten kan lastes ned her.

Aktuelt