Rapport
Kreativ næring i Norge
Rapport
Av admin

I samarbeid med BI Centre for Creative Industries (BI:CCI) har Menon gjennomført en analyse av i Kreativ Næring i Norge. Rapporten definerer den kreative næringen på en ny og forbedret måte og ser på endringer i nøkkeltall i perioden 2008 – 2014. Sentrale temaer i rapporten er:
- Hvordan har verdiskapingen og sysselsettingen i kreativ næring utviklet seg fra 2008 til 2014?
- Hvor lønnsom er kreativ næring sammenliknet med næringslivet for øvrig?
- Hvilke bransjer inngår i kreativ næring?
- Hvilke bransjer har hatt vekst og hvilke har hatt nedgang i perioden?
- Hva betyr den kreative næringen i norsk økonomi? Og «etter oljen»?
Forfattere: Anne-Brit Gran, Øyvind Torp og Marcus Gjems Theie
Forfattere: Anne-Brit Gran, Øyvind Torp og Marcus Gjems Theie
Andre prosjekter
Rapport
Kartlegging av tilgang til dagligvaregrossisttjenester
Rapport